fbpx

Zprávy

Volkswagen bude investovat do dolů, aby se stal globálním dodavatelem baterií

Člen představenstva automobilky odpovědný za technologie uvedl, že Volkswagen plánuje investovat do dolů, aby snížil náklady na bateriové články, pokryl polovinu vlastní poptávky a prodat je třetím stranám.

Její strategie je v souladu s širším trendem, kdy se automobilky snaží získat větší kontrolu nad částmi dodavatelského řetězce, které tradičně přenechávají třetím stranám, od výroby energie až po získávání surovin, protože soutěží o omezené zdroje, které nutně potřebují ke splnění cílů elektrifikace.
Největší evropská automobilka chce, aby se její jednotka PowerCo, která se zabývá výrobou baterií, stala globálním dodavatelem baterií a také aby pokryla polovinu své vlastní poptávky pomocí závodů převážně v Evropě a Severní Americe, řekl Thomas Schmall v rozhovoru pro agenturu Reuters.

PowerCo podle něj začne dodávkami článků pro Ford pro 1,2 milionu vozů, které americká automobilka staví v Evropě na elektrické platformě MEB koncernu Volkswagen (ETR:VOWG_p).
„Úzkým místem pro suroviny je těžební kapacita – proto musíme investovat přímo do dolů,“ řekl.

Automobilka spolupracovala na dodavatelských smlouvách s těžebními společnostmi v Kanadě, kde postaví svůj první severoamerický závod na výrobu baterií.
Podle Johna Meyera, vedoucího analytika butikové investiční banky SP Angel, mohou takováto partnerství zaručující financování zkrátit dobu rozvoje dolů pro juniorní těžaře o několik let.
Schmall se odmítl vyjádřit k dalším zvažovaným lokalitám nebo k tomu, kdy by Volkswagen mohl investovat přímo do dolů, dokud se trh více neusadí.

„V budoucnu bude existovat vybraný počet bateriových standardů. Prostřednictvím našeho velkoobjemového podnikání a prodeje třetím stranám chceme být jedním z těchto standardů,“ řekl.

AMBICIÓZNÍ PLÁN
Pořízení baterií za rozumnou cenu je výzvou pro výrobce automobilů, jako jsou Volkswagen, Tesla (NASDAQ:TSLA) a Stellantis, kteří chtějí učinit elektromobily (EV) cenově dostupnými.
Pouze Tesla přislíbila větší investice do výroby baterií než Volkswagen, ukázala analýza agentury Reuters – ačkoli i americký výrobce elektromobilů má problémy s náběhem výroby a na pomoc si najímá asijské dodavatele.

Jen málo výrobců automobilů zveřejnilo přímé podíly v dolech, ale mnozí uzavřeli dohody s producenty, aby získali lithium, nikl a kobalt a předali je svým dodavatelům baterií.
Podle Geordieho Wilkese z UCL Insitute for Sustainable Resources je klíčem k vítězství v závodě o baterie včasné zajištění těchto zdrojů v blízkosti rafinerií a z míst mimo Čínu.
Společnost PowerCo, která byla založena v loňském roce, si klade za cíl dosáhnout do roku 2030 ročního obratu přes 20 miliard eur (21,22 miliardy USD).
Je to ambiciózní plán pro jednotku, která zatím nevyrábí ve velkém. Výroba bude zahájena v roce 2025 v závodě společnosti PowerCo v německém Salzgitteru, v roce 2026 ve španělské Valencii a v roce 2027 v kanadském Ontariu.
Přesto je Schmall přesvědčen, že automobilka může rychle expandovat – a musí tak učinit, pokud chce vytvořit cenově dostupný elektromobil, u něhož 40 % nákladů tvoří baterie.

Volkswagen ve čtvrtek zveřejnil podrobnosti o elektromobilu za 25 000 eur, který chce v Evropě prodávat od roku 2025.
Čínská společnost BYD, která rovněž vyrábí baterie, je v závodě o cenově dostupné elektromobily daleko před Volkswagenem a v únoru v Číně podruhé během čtyř měsíců německou automobilku předstihla.
Polovina zaměstnanců společnosti PowerCo koncernu Volkswagen jsou veteráni z asijského průmyslu, kde výrobci jako CATL, LG Chem a Samsung (KS:005930) SDI dominují celosvětové výrobě článků.

SNÍŽENÍ NÁKLADŮ
V pětiletém plánu výdajů Volkswagenu ve výši 180 miliard eur je až 15 miliard určeno na tři ohlášené závody na výrobu baterií a některé zdroje surovin.
Automobilka má zatím zajištěny dodávky surovin do roku 2026 a v příštích měsících se rozhodne, jak bude od té doby uspokojovat svou poptávku, uvedl Schmall v rozhovoru.
Objednala si také baterie ve švédském závodě Northvolt v hodnotě přibližně 14 miliard dolarů.
„Další snižování nákladů na baterie je výzvou,“ řekl Schmall. „S PowerCo využíváme všechny nástroje.“

zdroj: www.investing.com

Sdílet

Další zprávy

Stáhněte si e-booky ZDARMA!

ZDARMA

Nejčtenější

Chci zaslat e-booky na můj email

Registrace

Osobní schůzka