fbpx

Zprávy

Virgin Galactic působí nyní zajímavě, neboť se opět zaměřuje na vesmírné projekty 

Virgin Galactic (SPCE 0,29 %) se potýká s potížemi při výrobě svých raket pro vesmírnou turistiku a komplikovaný konstrukční a výrobní proces je příčinou těchto prodlev. Společnost v zásadě od samého počátku navrhuje jak rakety, které poletí do vesmíru, tak i mateřskou palubu, která vynese rakety ze země do výšky přibližně 15 kilometrů.  

Na základě dohody uzavřené z minulého týdne se Virgin Galactic bude opírat o dceřinou společnost Boeingu (BA -2,17 %) Aurora Flight Sciences, která bude vyrábět mateřské kosmické lodě nové generace, a zaměří se na interní vývoj v rámci kosmického letectví.  


Boeing se zapojuje do konstrukce mateřské lodi 

Dohoda Boeingu s Virgin Galactic uzavřená skrze společnost Aurora Flight Sciences je relativně přímočará. Tato firma bude navrhovat a vyrábět mateřské lodě nové generace, které bude Virgin Galactic využívat k přepravě raket do místa jejich vzletu.  

Tato spolupráce podpoří celkový rozvoj a odborné znalosti ze strany Boeingu a úzkou specializaci Aurory při konstrukci špičkových letounů. Aurora rovněž vyrábí výškové letouny, bezpilotní letadla a dopravní prostředky pro městskou přepravu. 

Výše nákladů nebyla oznámena, ale nyní, kdy se Virgin Galactic blíží k zahájení komerčního provozu a zná výhody a nevýhody vyvinuté technologie, se pravděpodobně snaží přenést některé aspekty konstrukčního procesu na někoho, kdo má více zkušeností.  


Urychlení výroby a expanze  

Zajímavé na tomto oznámení je, že Virgin Galactic spolupracuje s Boeingem, aby mohla rychleji rozšiřovat své podnikání. Generální ředitel Michael Colglazier uvedl, že Aurora umožní zrychlit výrobu mateřské lodi, a zároveň usnadní její údržbu.  

Virgin Galactic stále aspiruje na 400 letů ročně z amerického kosmodromu se dvěma novými mateřskými loděmi. Odhaduje se, že tato letadla budou uvedena do provozu v roce 2025, což je pro start nového letounu relativně brzy, což přidává další stupeň riskantnosti.  


Pozitiva ve prospěch Virgin Galactic 

Pokud by dohoda se společností Aurora skutečně umožňovala Virgin Galactic rychleji škálovat, mohlo by to pro ni být velmi přínosné. V tiskové zprávě z minulého týdne se uvádí jako cíl 400 letů ročně ze zavedeného kosmodromu, ačkoliv načasování tohoto cíle je zatím nejednoznačné.  

Současná cena letenky do vesmíru byla stanovena na 400 000 dolarů za jednoho cestujícího. A celková kapacita je šest míst na jednu kosmickou raketu, což představuje potenciál tržeb ve výši zhruba 960 milionů dolarů ročně.  

Současná tržní kapitalizace společnosti Virgin Galactic činí 1,9 miliardy dolarů, a jestliže se firmě podaří nastartovat a začít expandovat v oblasti vesmírné turistiky, mohlo by se jednat o zajímavou růstovou akcii obchodovanou za přijatelnou cenu.  

Virgin Galactic je však zatížena velkým rizikem a na základě historických trendů lze očekávat další zpoždění komerčního startu, který se očekává někdy v příštím roce. Poměr rizika a zisku se ale jeví jako atraktivní, zejména kdy se Virgin Galactic může naplno soustředit na vesmírnou turistiku.  


Travis Hoium  
The Motley Fool  

Sdílet

Další zprávy

Stáhněte si e-booky ZDARMA!

ZDARMA

Nejčtenější

Chci zaslat e-booky na můj email

Registrace

Osobní schůzka