O výrobce chytrých rotopedů a běžeckých pásů Peloton Interactive je najednou velký zájem. Do svého portfolia ho chtějí zahrnout samé renomované značky. Mezi nimi je mimo jiné Amazon Jeffa Bezose nebo výrobce sportovního náčiní, vybavení a oblečení Nike. Jenže když se dva perou, třetí se zpravidla směje.

Technologická společnost Amazon prý zvažuje akvizici výrobce chytrých rotopedů a běžeckých pásů Peloton Interactive. Jenže firma jednoho z nejbohatších lidí světa Jeffa Bezose není jediná, kdo se o Peloton zajímá. Dalším potenciálním kupcem je výrobce sportovního oblečení, náčiní a vybavení, společnost Nike.
Mezi možnými kupci se ale zatím neobjevila nejhodnotnější veřejně obchodovaná společnost světa, technologický gigant Apple. A podle Dana Ivese, analytika poradenské společnosti Wedbush, je to velká chyba. „Byl bych šokován, kdyby v tom celém nebyl také významně zaangažován Apple,“ uvedl Dan Ives ve své tradiční nedělní glose.
Podle něho by nákup Pelotonu byl pro Apple „velký strategický tah“, který by dokázal Apple zapojit do obrovského růstu zdravotnických a fitness aplikací, které v příštích letech čeká velký rozmach. „S asi 2,8 miliony předplatitelů by akvizice Pelotonu znamenala pro Apple jak ofenzivní, tak defenzivní krok,“ dodal Ives.
Podle Ivese je Peloton pro Apple atraktivní hned v několika rovinách. Nejenže vyrábí fitness zařízení jako jsou právě stacionární bicykly nebo běžící pásy, ale dokáže je rovněž připojit k internetu, pomocí čehož je schopen oslovit obrovské množství uživatelů. To ostatně společnost prokázala během koronavirové pandemie, kdy začala streamovat tréninky adaptované na domácí podmínky, nebo nejrůznější další fitness návody, jak si za pomoci uvedených zařízení udržovat solidní fyzickou kondici.
Akcie Pelotonu na informace o akvizici zareagovaly mohutným růstem. V pátek po uzavření hlavního parketu na Wall Street akcie Pelotonu zpevnily o více než 26 procent.
Woelfel,
Barron´s.com