fbpx

Zprávy

Disney utrácí 15 miliard ročně za tvorbu obsahu: Může mu konkurovat Netflix?

Společnost Disney je známá tím, že produkuje kvalitní obsah a je mateřskou společností populárních mediálních stanic. Poslední dobou se Disney snaží protlačit na trh streamovanou produkci. Dusno a nátlak začíná pociťovat i Netflix. 

Netflix jako průkopník streamování má před Disney již několikaletý náskok a za dobu jeho existence dokázal nadchnout přes 200 milionů předplatitelů. Avšak Disney se nevzdává, a začíná pomalu dohánět jeho soukmenovce. Streamovací služba Disney+  byla spuštěna již v roce 2019 a za tu dobu si již dokázala získat srdce více jak 100 tisíc odběratelů. 

Tento úspěch navnadil vedení a rozhodlo se o tom, že se bude více peněz investovat na výrobu a zkvalitňování obsahu. Otázka k zamyšlení zní: Má se Netflix obávat, že mu Disney převezme dominantní pozici? 


Bitva mezi tvorbou obsahů 

Netflix o sobě tvrdí, že mu konkurence z jiných streamovacích služeb nevadí a na hospodářských výsledcích to není viditelně znát. Je si však vědom, že za posledních několika let, se trh streamovacích služeb neuvěřitelně rozrostl a vznikají tak nové a nové alternativy. 

Nicméně vzniká závažný střet zájmů, a to hlavně mezi streamovacími službami a nezávislými televizními kanály. Lidé postupně přecházejí na zábavnější alternativy a pravděpodobně můžeme do budoucna očekávat, že naše televize se ochudí o některé televizní kanály. Dle odhadů společnosti Nielsen zabírají v USA streamovací služby okolo 27 % časové relace, zbytek tedy 63 % jsou klasické televizní stanice a zpravodajské relace. 

Pokud si budete chtít vyzkoušet služby Netflixu, měsíční předplatné vás vyjde okolo dvou stovek korun. Oproti tomu Disney+ je balíček, který v sobě zahrnuje služby jako Hulu a ESPN+, měsíční předplatné činí kolem tří stovek. 


A co to může znamenat pro investory? 

Koneckonců pro spotřebitele je bitva mezi streamovací giganty velmi vzrušující. A proti tomu stěží nalezneme argument. Čím více se soupeří, tím více vzniká nový obsah a konečný uživatel může sledovat libovolné množství seriálů a filmů. 

Logická dedukce pak napovídá, že streamovací služby mají pozitivní budoucnost a dokážou přitahovat denně nové zákazníky. Je to win-win pro každého, streamovací služby tvoří obsah, předplatitel se baví a investor může zhodnotit své finanční prostředky, rozhodne-li se přikoupit akciové tituly zmiňovaných společností. 

Sdílet

Další zprávy

Stáhněte si e-booky ZDARMA!

ZDARMA

Nejčtenější

Chci zaslat e-booky na můj email

Registrace

Osobní schůzka