fbpx

Zprávy

Bezos a nejbohatší muž Asie se utkají v souboji o vysílací práva indického kriketu 

Mukesh Ambani, předseda skupiny Reliance Industries a nejbohatší muž Asie, a Jeff Bezos, předseda společnosti Amazon a druhý nejbohatší člověk na světě, se utkají ve velkolepé podívané, jaká dosud neměla obdoby. 

Firmy obou aktérů se utkají v televizní dražbě o práva na vysílání indického kriketu v hodnotě několika miliard dolarů. Vzhledem k vyostřeným vztahům mezi oběma stranami nezbývá než doufat, že nikdo nevytasí skutečnou baseballovou pálku.  


Protichůdný pálkařský postoj 

Ambani, který má majetek v hodnotě 100 miliard dolarů, je oddaným vegetariánem a abstinentem, který údajně zhlédne tři bollywoodské filmy týdně. Bezos s jměním ve výši 275 miliard dolarů má doma sklípek s whisky a natolik zbožňuje Star Trek, že svého psa pojmenoval po kriosianském empatickém metamorfovi. Ambani se v roce 2019 rozhodl, že chce získat část Bezosova revíru.  

Firma Reliance, která se zabývá především zpracováním ropy, se přesunula do oblasti e-commerce, aby v Indii mohla přímo vyzvat společnost Amazon. V loňském roce vypukl právní spor, když se Reliance jako dominantní maloobchodní prodejce, pokusil za 3,4 miliardy dolarů odkoupit maloobchodní divizi skupiny Future Group, druhého největšího maloobchodního prodejce v zemi.  

Amazon ale již v roce 2019 získal podíl ve firmě Future Group ve výši 200 milionů dolarů a namítal, že taková dohoda představuje porušování smlouvy. V únoru se situace vyhrotila natolik, že zaměstnanci společnosti Reliance doslova obsadili prodejny Future a způsobili tak doslova převrat.  

Tím se schyluje k nadcházející dražbě práv na streamování prestižní indické Premier League. Populární kriketová liga poprvé v historii draží práva na streamování odděleně od televizních licencí. Háček je v tom, že aukce bude vysílána živě 12. června a podle agentury Bloomberg se očekává, že Amazon a Reliance podají rychle po sobě nabídky, které by mohly přesáhnout 7 miliard dolarů. 

Výherce získá možnost vysílat zápasy IPL v období mezi lety 2023 a 2027 a s nimi přichází i obrovské množství diváků. Podle vyjádření Jay Shaha, předsedy indické kriketové rady, má téměř 800 milionů Indů přístup k internetu a prvních 29 zápasů IPL v minulé sezóně 2021 sledovalo dohromady 367 milionů diváků.  

Podle agentury Bloomberg zvažují účast v dražbě další společnosti jako Disney, Sony Pictures nebo dokonce YouTube. Každopádně to bude velkolepá podívaná.  


The Upside Down  
The Motley Fool  

Sdílet

Další zprávy

Stáhněte si e-booky ZDARMA!

ZDARMA

Nejčtenější

Chci zaslat e-booky na můj email

Registrace

Osobní schůzka