fbpx

Zprávy

Meme akcie AMC zřejmě přežije prázdninové období sucha  

Třetí kvartál, který začal pro tohoto provozovatele multiplexů slibně, se nyní chýlí k nepovedenému závěru, na jehož průběh si ještě počkáme. Letní filmová sezóna, kterou skvěle odstartoval snímek Top Gun Maverick, v uplynulých týdnech poněkud ztratil na síle. Tržby z prodejů vstupenek, které americká kina utržila před čtrnácti dny, dosáhly 65,4 milionu dolarů, což byl nejhorší možný zisk koncem února. 

Tím ale renesance společnosti AMC Entertainment Holdings (AMC -0,10 %) nekončí. Je to obvyklý průběh letních prázdnin ve filmovém průmyslu. V době, kdy se studenti v různých částech USA vracejí opět do školních lavic, Hollywood v tomto období plánuje oddechový čas ohledně uvedení prestižních filmů do kin. 

Tržby v celostátních kasách se minulý víkend vyšplhaly na 78,9 milionu dolarů, ale přesto se jednalo o druhý nejhorší víkend z hlediska objemu prodaných vstupenek za poslední tři měsíce. AMC a řada jeho kolegů si ale poradí. Právě nabírají druhý dech. Máme se na co těšit?  


Oddechové pauzy a vliv streamingu 

Situace by mohla být v blízké době vrtkavá. Společnost Warner Bros. Discovery (WBD 0,30 %) odsouvá premiéry některých očekávaných snímků od DC Comics. Například snímek Shazam! Fury of the Gods se přesouvá z letošních prázdnin na březen následujícího roku, zatímco Aquaman and the Lost City se přesouvá z března 2023 na prosinec 2023. 

Warner Bros. Discovery je naštěstí výjimkou, nikoli pravidlem. Filmová studia si všimla, jak dobře se filmům v některých atraktivních žánrech daří na stříbrném plátně. Hollywoodští giganti, kteří dříve nechávali vyhladovět provozovatele multiplexů, aby mohli živit své prémiové streamovací služby, se nyní vracejí k tomu, že poskytují provozovatelům kin přednostní právo na potenciální kasovní trháky.  

Romantické filmy, nezávislé projekty a komedie mohou stále dodávat přímo na své přidružené digitální platformy, ale většina superhrdinských, hororových, akčních a rodinných animovaných projektů budou mít exkluzivní promítací časy v kinosálech. Byl nárůst návštěvnosti na začátku letošního léta způsoben pouze přechodným přílivem nostalgie? Nebo se snad diváci vracejí ke zcela komfortní alternativě v podobě streamovacích služeb?  

Nemusí to být nutně pravda. Je to především otázka kvality obsahu, a navíc se filmový průmysl stále vzpamatovává z produkčních prodlev a výpadků, kterými prošel v raných fázích pandemie. Hollywood přiškrtil kohoutek s premiérami, tj. nové filmy se nyní dostávají do kin jen zřídka. 


Budoucnost kin je stále světlá  

To se ovšem může změnit. Nelze předpokládat, že by ostatní studia následovala kroky studia Warner Bros. Discovery. Vědí, že vhodné filmy zaujmou davy diváků. AMC tuto situaci pravděpodobně zvládne. Ve druhém kvartále se dostala do kladných čísel v rámci upraveného zisku před úroky, zdaněním, odpisy a provozního cash flow (EBITDA).  

AMC se podařilo přimět zákazníky, aby více utráceli za občerstvení a nápoje s vyšší marží. Po zdokonalení procesů objednávek přes mobil, aktualizaci nabídky jídel a nápojů a přidání barů MacGuffins do svých kin zjistila, že její návštěvníci utrácejí v přepočtu na jednoho diváka o 32 % více než v roce 2019.  

Příznivé katalyzátory růstu nenastanou v brzké době, ale ve čtvrtém kvartále by mělo dojít k oživení. Sezóna letních blockbusterů sice skončila o něco dříve, ale budoucnost multiplexů je stále světlá. 


Rick Munarriz  
The Motley Fool  

Sdílet

Další zprávy

Stáhněte si e-booky ZDARMA!

ZDARMA

Nejčtenější

Chci zaslat e-booky na můj email

Registrace

Osobní schůzka