Metaverse a jeho potenciál se staly velmi oblíbeným tématem diskusí mezi investory i technologickými příznivci. Pro technicky zdatné jedince je to prostor, kde se může odehrávat zcela nová forma mezilidské interakce a kontaktu, která je plná očekávání.

Pro investory do nemovitostí představuje metaverse něco dalšího: Je to příležitost, jak se dostat do první ligy velmi rizikových, ale potenciálně výnosných investic. Ve skutečnosti jsou to právě lidi, kteří budou mít kapitál, který mohou do tohoto nového světa vložit, aby se uskutečnily převratné změny.
Staňte se pronajímatelem ve světě metaversa
Ačkoli být pronájemcem na libovolném místě nebo v jakémkoli čase může být velmi náročné, pronajímatelé v metaversu obvykle spolupracují spíše s malými až středními podniky (a někdy i s velkými korporacemi) než s jednotlivci. Místo toho, abyste pronajímali byt přistavěný k vašemu domu, pronajímáte například virtuální budovu pro uspořádání určité akce nebo jako částečně prodejní prostor.
Data o pronájmech jsou velmi netransparentní, neboť většina pronajímatelů si tato čísla střeží pro vlastní účely. Existují ale společnosti, které nedělají nic jiného, než že pronajímají metaverse pozemky a stavby jiným firmám. Velkou výhodou je, že úklid a příprava na příchod nového nájemce prakticky neprobíhá.
Velké nájemní společnosti mají obvykle pozemky na řadě platformách, včetně Decentraland (CRYPTO: MANA) a The Sandbox (CRYPTO:SAND). Jejich úlohou je pochopit rozdíly mezi jednotlivými platformami metaverse a zjistit, jaký přínos může každá z nich potenciálnímu zájemci nabídnout. Po uzavření nájemní smlouvy stačí pouze vyzvedávat šeky, které zpravidla nevyžadují údržbu ani jiné povinnosti ze strany pronajímatele.
Konstrukce billboardů
Stejně jako se stát pronajímatelem v metaverse, je vlastnit billboardy nebo kiosky hra s nižšími nároky na vstupní náklady. Čím více billboardů vybudujete, tím větší šanci budete mít na pronájem všech billboardů, zejména pokud je rozmístíte na více metaverse platformách. Existuje však něco jako přesycení, takže si dejte velký pozor na to, kolik billboardů v dané oblasti postavíte.
Zvolená platforma rozhoduje o nejdůležitějších parametrech pozemku, na kterém má být umístěn billboard. Například v Decentralandu mohou uživatelé buď kliknout na bod na mapě a okamžitě se tam přenést, nebo se mohou procházet po mapě a hledat nové zajímavé objekty.
V takto vybudovaných platformách metaverse mají billboardy mnohem vyšší šance na úspěch, pokud jsou umístěny v blízkosti oblíbených lokalit a dopravních komunikací, i přes to, že je obtížné uvést konkrétní data, jelikož v současné době je náročné měřit jejich návštěvnost.
Otevření virtuální herny
V metaverse si v podstatě můžete vytvořit, co si jen dokážete představit, a pro spoustu lidí jsou to možnosti, jak se zabavit. Ale jako investor můžete také zpeněžit to, co si sami vymyslíte, a to vám pomůže zaplatit účty.
Například online poker a sportovní sázení jsou v několika státech USA legální. Sice zde existují pravidla a regulace, ale pokud máte všechny náležitosti v pořádku, nic vám nebrání v tom, abyste mohli zprovoznit v metaverse hernu pro poker nebo sportovní sázení.
Jedná se o jednoznačně nákladnější způsob, jak si vytvořit pasivní zdroj příjmů z metaversa, ale jak letos dokázalo virtuální kasino ICE Poker od Decentral Games, spousta peněz se vám může i vrátit. Začátkem února vykázalo tržby ve výši 7,5 milionu dolarů. Kasino, které ani nemusíte udržovat v čistotě, je tak ideálním podnikáním.
Pokud nejste zrovna příznivci hazardních her, jsou tu samozřejmě i zážitkové hry, například virtuální závodní dráha s názvem „Knockout Game“, kde uživatelé mohou zaplatit a pobavit se tak s přáteli.
Pasivní příjem v metaverse je reálný
Dosahování pasivního příjmu z nemovitostí v metaverse se může zdát jako výmysl, ale pro stále větší počet lidí, kteří mají různé druhy nemovitostí v metaverse, je to realita. Jak tento svět nabývá na popularitě, omezená podoba nemovitostí jen posílí potenciál pasivního příjmu, jelikož se nevytvářejí další pozemky, a to ani na nejpopulárnějších platformách metaverse.
Určitě si můžete na tento trend ještě počkat, ale riskujete, že přijdete o nejlepší pozemky, které jsou pro vás a váš investiční rozpočet nejdostupnější. Až s nemovitostí přestanete pracovat jako s pasivní investicí, můžete v ní kdykoli zřídit aktivnější podnikání, nebo nemovitost dokonce prodat. Zisky nejsou zaručené, ale díky nedostatku pozemků a rostoucí komunitě jsou rozhodně reálné.
Kristi Waterworth
The Motley Fool